• يکشنبه ٢٩ مرداد ١٤٠٢-١١:٢٧
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٧٣٧٢
در صحن شورا صورت گرفت:8-171

بررسی مشکلات محله علی آباد جنوبی منطقه 16 + گزارش تصویری

گزارش عضو شورای اسلامی شهر تهران، در خصوص محله علی آباد جنوبی در منطقه 16 مورد استماع و بررسی اعضای شورای شهر قرار گرفت و شهردار منطقه نیز توضیحاتی در خصوص مشکلات مطرح شده، ارائه نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، ناصر امانی، عضو شورای شهر تهران، در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه شورا، گزارشی در خصوص محله علی آباد جنوبی واقع در منطقه 16 ارائه کرد که مورد بررسی اعضاء قرار گرفت و سالاری پور، شهردار منطقه 16 نیز توضیحاتی در تکمیل و تبیین گزارش مذکور ارائه داد.
 
 
محمد امین سالاری پور، در خصوص مشکلات موجود در این محله اظهار داشت: یکی از معضلات ما در محدوده شهری به ویژه در محله علی آباد، وجود دکل‌های فشار قوی است که موجب بروز خطر و اعتراض مردم شده است. از جمله اینکه روشنایی پارک پهلوانان که در زیر این دکل‌ها قرار گرفته، به دلایل فنی، دچار مشکل شده که این موضوع، در حال بررسی و پیگیری است. 
وی افزود: حضور مردم در این محل می‌تواند مانع از تجمع معتادان متجاهر شود؛ برای این منظور شهرداری اقدام به فضاسازی ازجمله ایجاد فضای ورزشی و فرهنگی کرده تا بتوان با استفاده از ظرفیت ایجاد شده، به حضور حداکثری مردم در این پارک کمک کرد. در این زمینه از ظرفیت کلانتری برای رفع و رجوع فوری مشکلات مردم به صورت موقت نیز استفاده شده است. 
سالاری پور در ادامه در خصوص درمانگاه سلیم در این منطقه نیز توضیح داد: این درمانگاه، خدمات مطلوب درمانی و بهداشتی به شهروندان ارائه می دهد اما معضلات و مشکلاتی نیز در این باره وجود دارد که برای تقلیل و رفع آنها جلسات متعددی با هیئت امناء برگزار شده و  منجر به خرید ساختمانی در نزدیکی درمانگاه برای رفع مشکلات شده است. در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم با الحاق ساختمان مجاور به مجموعه درمانی، موضوع ایمنی و نیز استقرار مردم در خیابان هم حل شود. 
شهردار منطقه 16 در خصوص مجموعه نهر خیابان صالحی نیز توضیح داد: از آنجا که این نهر بیش از 300 متر طول دارد، جمع آوری آن مقدور نیست. بر اساس نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران، باید نهر مستقر باشد اما سرپوشیده کردن آن و جلوگیری از معضلات شهری مانند ریختن زباله در داخل نهر در دستور کار قرار گرفته است. 
وی در ادامه درباره مجمتع آسمان و مجموعه مجتمع‌های سی و سه گانه واقع در این محله با تأکید بر اینکه برای این موضوع در حال برنامه ریزی هستیم تا هر چه زودتر مشکل مردم را حل کنیم؛ بیان کرد: با عنایت به بسته بودن فضاهای مجتمع‌ها، تخلفاتی درون این مجموعه‌ها به دلیل حضور حداقلی شهرداری تهران، صورت گرفته که تخلف سطح‌هایی ایجاد کرده است. در تلاشیم با رعایت ضوابط شهری، این مشکل را نیز مرتفع کنیم. 
سالاری پور وضعیت خدمات شهری و نگهداشت شهر در این منطقه را خوب توصیف کرده و بیان کرد: به دلیل اینکه در این محله تردد معتادان متجاهر، کارتن خواب‌ها و زباله گردان بسیار است؛ مخازن زباله‌ها دچار آسیب شده که در این باره هم اقداماتی مبنی بر جای گذاری‌ها و رفت و روب معابر در دست اقدام است. 
 
پیمانکاران خدمات شهری، آموزش های لازم را ببینند
مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، در ادامه گزارش، طی توضیحاتی تکمیلی تأکید کرد: وضعیت سطل‌های زباله، موضوع تمام مناطق و محلات تهران است که بخشی از آن به دلیل عدم تعهد پیمانکاران در انجام وظایفشان است. به دفعات مشاهده شده که سطل‌های زباله وسط خیابان‌ها رها شده و در جای مناسب خود قرار نگرفته‌اند. بنابراین باید به پیمانکاران آموزش‌های لازم در این باره داده شود.

 

گزارش تصویری این جلسه را در لینک زیر ببینید:
yun.ir/hmb105

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: